| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Mjansen
|
Geplaatst: di 29 apr. 2008 20:21 Onderwerp: Route generator |
|
|
Hallo allemaal,
Ik was al een tijdje op zoek naar een programmaatje om een bewegend route lijntje op een kaartje te kunnen tekenen. Kon niet echt een geschikt (en gratis programma) vinden. Ik wilde eigenlijk een screenshot van mijn eigen kaart kunnen maken en dan vervolgens achteraf een lijntje over de kaart trekken met een icoontje van het voertuig (fiets/auto, etc.). Heb dit al geprobeerd met overgangen en zelf lijntjes trekken in een tekenprogramma, maar vond dit vrij veel gedoe.
Misschien heb ik niet hard genoeg gezocht, maar het leek het me ook wel een leuk hobby projectje om zelf zo'n programma te maken, zodat ik het precies kon aanpassen aan mijn eigen behoeftes. Ik vind het zelf redelijk gelukt en gebruik het op dit moment in de montage van mijn fietsvakantie. Ik heb het op mijn homepage gezet, zodat andere mensen het ook gratis kunnen uitproberen.
Zie:
http://home.orange.nl/michjansen/routegen/
Op de pagina is ook een voorbeeld filmpje te zien van een route die ik hiermee gegenereerd heb.
Met het programma kun je een screenshot (bmp) van een kaart openen. Vervolgens kun je hier met de muis een route over trekken en een voertuig icoontje kiezen. Tenslotte kun je in een nieuwe directory een filmpje van de route genereren. Het programma genereert een reeks van ongecomprimeerde BMP files per frame (je moet dus wel voldoende schijfruimte vrij hebben, ca. 400 MB voor een route van 5 seconde!). Vervolgens wordt automatisch bmp2avi gebruikt om er een AVI filmpje van te generen (bmp2avi is bijgevoegd in de zipfile en wordt automatisch gevonden door het programma). Dit AVI bestand kan vervolgens weer in Pinnacle Studio geopend worden om hem toe te voegen aan een montage.
Ik heb wat documentatie/help toegevoegd aan het programma. Het is in het Engels, zodat iedereen het kan gebruiken.
Installatie is simpel. Het zip-bestandje uitpakken in een directory en de executable routegen.exe opstarten. Daarna zou alles automatisch goed moeten werken.
Ik hoop niet dat jullie dit mailtje als spam beschouwen. Ik probeer niets te verkopen, want het is gratis te gebruiken.
En als iemand het wil uitproberen, ben ik natuurlijk benieuwd naar de ervaringen. Er valt vast nog vanalles aan het programma te verbeteren en toe te voegen. Ik sta open voor suggesties.
Groeten,
Michiel |
|
| Naar boven |
|
 |
Ichtus

Geregistreerd op: 14-9-2006 Berichten: 92 Woonplaats: De poort van de Kempen, het mooiste plekje op aarde.
|
Geplaatst: di 29 apr. 2008 20:32 Onderwerp: |
|
|
Michiel,
Het ziet er netjes uit. Ik wil het best eens proberen maar heb op dit moment niets 'op de plank liggen' (en weinig tijd ). Ik hoop voor jou dat het aanslaat en dus veel gebruikt gaat worden.
Ben benieuwd naar reacties van testers. _________________ Houdoe,
Albert
[size=9:c7af354d34]AMD Athlon 64 3200+; 1024MB PC3200; HD WD 160 GB + WD 250 GB; XFX Geforce6600 256MB; DVD-rewriter Plextor 716A; Pinnacle Studio 11.1; PCTV pro; XP Home - NL SP2; Creative SB live 5.1; Sony TRV16E[/size:c7af354d34] |
|
| Naar boven |
|
 |
nobels

|
Geplaatst: wo 30 apr. 2008 09:42 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen Michiel,
Dit is wel het meest simpele en heel leuk programmaatje.
Een echte aanrader voor iedereen zijn vakantiereis op video wil zetten.
Bedankt voor dit idee, ik heb het al uitgeprobeerd en was er binnen de 5
minuten achter hoe het werkt, daar heb je geen Engels voor nodig.
 _________________ Steady as she go...
Jan
Windows Vista, Intelcore 2 Quad 4 Ghz, 2.0 GB Ram, Nvidia Geforce 9600 GT - Studio 11 en 12 Ultimate , HFX Mega 6.0.5 |
|
| Naar boven |
|
 |
nobels

|
Geplaatst: wo 30 apr. 2008 16:00 Onderwerp: |
|
|
Hallo Michiel,
ik heb het nu op mijn gemakje uitgeprobeerd en vind het fantastisch leuk en gemakkelijk.
Mijn complimenten hiervoor.
Als suggestie zou ik graag een ruimere keus in auto's willen (een stuk of 5, zelf heb ik geeneens een auto!)
Ook zou een wandelaar er leuk in staan, een zeilboot en een vrachtschip(?), ik heb nl 35 jaar op de grote vaart gezeten.!
Ik heb de vrijheid genomen om deze tip door te geven aan het Seniorweb!
m vr gr _________________ Steady as she go...
Jan
Windows Vista, Intelcore 2 Quad 4 Ghz, 2.0 GB Ram, Nvidia Geforce 9600 GT - Studio 11 en 12 Ultimate , HFX Mega 6.0.5 |
|
| Naar boven |
|
 |
nobels

|
Geplaatst: wo 30 apr. 2008 19:41 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond Michiel,
mag ik dit programmaatje ook op de volgende website's plaatsen ter meerdere glorie van dit geweldig stukje vernuft.
Vele videoliefhebbers zullen je er heel dankbaar voor zijn aangeziewn niet iedereen dit AE-forum kent.
http://home.planet.nl/~woldm005/
www.studio9plus.nl
m vr gr
Jan _________________ Steady as she go...
Jan
|
| Naar boven |
|
 |
Jos Roijakkers

|
Geplaatst: do 1 mei. 2008 09:00 Onderwerp: |
|
|
Jan,
Het is niet handig, om dit programma (of welk ander bestand dan ook) op meerdere websites te plaatsen. Veel beter is, om op andere websites een link naar de oorspronkelijke downloadlokatie te plaatsen.
Hiermee voorkom je, dat er verschillende versies in omloop komen. Als Michiel in de toekomst nog eens een aanpassing aan het programma doet, is die nieuwe versie meteen beschikbaar vanaf alle sites waar die link staat.
Overigens, Michiel, een prima programmaatje!
Is het mogelijk dat de auto's en fietsen meedraaien in de bewegingsrichting? Ik bedoel: als de fietser naar beneden beweegt kijkt hij toch nog steeds naar rechts. Realistischer zou zijn als de fietser dan ook naar beneden 'kijkt'.
|
|
| Naar boven |
|
 |
nobels

|
Geplaatst: do 1 mei. 2008 09:29 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen Jos,
bedankt voor advies, zo had ik het nog niet bekeken.
Ik hoop dat Michiel inderdaad naar de suggesties kijkt en er wat aan kan doen.
m vr gr _________________ Steady as she go...
Jan
|
| Naar boven |
|
 |
casper

|
Geplaatst: do 1 mei. 2008 12:42 Onderwerp: |
|
|
De link is niet goed!!!
gr,cas
 _________________ Moederbord: Intel BoxDP45SG/P45-1333 DDR3. ATX geheugen 4 GB 1333MHZ DDR3 NON-ECC CL9.
CPU INTEL Core 2 QUAD Q9550/2,83GHZ FSB133 MHZ 12 M.2xHarddisk 640 GB SATE .
DVD RW Sony RW 22X Sate Black.VGA Asus GF9600CT PCie 2.01.GB DDR3 256 Bit Active. |
|
| Naar boven |
|
 |
Ichtus

Geregistreerd op: 14-9-2006 Berichten: 92 Woonplaats: De poort van de Kempen, het mooiste plekje op aarde.
|
Geplaatst: do 1 mei. 2008 16:06 Onderwerp: |
|
|
Michiel,
Ik ben gisteren zo vrij geweest om op het Pinnacle forum naar jouw post te verwijzen.
Mocht je er bezwaar tegen hebben dan haal ik de links wel weg. _________________ Houdoe,
Albert
[size=9:c7af354d34]AMD Athlon 64 3200+; 1024MB PC3200; HD WD 160 GB + WD 250 GB; XFX Geforce6600 256MB; DVD-rewriter Plextor 716A; Pinnacle Studio 11.1; PCTV pro; XP Home - NL SP2; Creative SB live 5.1; Sony TRV16E[/size:c7af354d34] |
|
| Naar boven |
|
 |
Mjansen
|
Geplaatst: za 3 mei. 2008 16:49 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de eerste enthousiaste reacties.
Blijkbaar is er meer interesse in dit programma dan ik gedacht had.
Ik zal de eerste suggesties voor verbetering proberen mee te nemen in een volgende versie.
Alvast wat eerste reacties:
@Nobels
Over toevoegen extra auto's:
Ik had zelf al in mijn hoofd dat dit waarschijnlijk één van de eerste uitbreidingen zal worden. Op dit moment zitten de icoontjes er "hard" in, maar ik kan een mogelijkheid inbouwen, zodat gebruikers zelf hun eigen icoontjes kunnen toevoegen.
En ik vind het geen probleem dat je het programma ook aanraadt op andere websites.
@Jos
Het meedraaien van het fietsje,autootje, etc. zal waarschijnlijk wat meer werk zijn, maar moet te doen zijn (uiteindelijk is alles natuurlijk te doen )
Ik heb al wel een mogelijkheid ingebouwd om het voertuigje te kunnen spiegelen. Ik zou hier meer richtingen aan kunnen toevoegen...
En ik wil nog even zeggen dat het natuurlijk een hobby project is (en ook de bedoeling dat het dat blijft). Ik werk eraan omdat ik het leuk vind en als ik er zin en tijd voor heb. Dus, het kan zijn dat ik niet altijd aan alle vragen kan voldoen. Maar, het is natuurlijk wel een extra positieve stimulans als er enthousiaste gebruikers zijn
En, verder denk ik dat het programma zo simpel mogelijk moet blijven, met alleen de noodzakelijke opties.
Nogmaal bedankt voor de eerste reacties!
Michiel
|
|
| Naar boven |
|
 |
Mjansen
|
Geplaatst: za 3 mei. 2008 17:03 Onderwerp: Data limiet |
|
|
Ik lees net in andere berichten dat er een datalimiet schijnt te zitten op mijn homepage waar ik het programma heb neergezet. Hierdoor werkt de download link niet altijd. Ik was me niet bewust van een datalimiet.
Net even uitgezocht. De datalimiet blijkt 50MB per dag te zijn en het zip bestandje is maar 4 MB groot, dus hij kan ongeveer 10x per dag gedownload worden.
Als dit een probleem blijkt te zijn, is route generator blijkbaar populair en zal ik eens op zoek gaan naar een betere locatie...
Michiel |
|
| Naar boven |
|
 |
Mjansen
|
Geplaatst: ma 5 mei. 2008 22:28 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zojuist een nieuwe versie (1.1) van route generator op mijn site gezet. In deze versie kun je zelf icoontjes (vehicles) toevoegen en ook de kleur van de route aanpassen.
Icoontjes toevoegen kan nu door zelf icoontjes (png, gif, bmp, etc.) toe te voegen aan de vehicles sub-folder. Het programma voegt alle icoontjes in deze folder nu toe als vehicle. Hij accepteert alle groottes, dus je moet zelf zorgen dat het icoontje een redelijke grootte heeft (rond 50x50 pixels). Zie bestaande icoontjes als voorbeeld.
Vanwege het probleem met de datalimiet kan het zijn dat de link niet werkt. Aat (de webmaster van AE-Video.nl) heeft al aangeboden om de zipfile hier op de site plaatsen, zodat ik van mijn pagina hier naartoe kan linken.
Zo snel hij dat gedaan heeft, pas ik de link op mijn homepage ook aan, zodat we niet meer tegen dit probleem aanlopen.
Groeten,
Michiel |
|
| Naar boven |
|
 |
Keek1

Geregistreerd op: 13-9-2006 Berichten: 1093 Woonplaats: Active Valley
|
Geplaatst: ma 5 mei. 2008 23:19 Onderwerp: |
|
|
Een mooi en simpel werkend progje Michiel.
Klasse!
Omdat ik nog op m'n vakantie adres zit, heb ik nog niet vanalles kunnen uitproberen, maar om zelf de kleur te kiezen lijkt me een behoorlijke verbetering.
Kan het progje ook voor breedbeeld gebruikt worden?
Lijkt me tegenwoordig wel een must omdat vanaf nu vrijwel elke camera en TV met breedbeeld werken. _________________ Met vriendelijke groet,
Marten
Camera : Sony DCR-TRV 900, Canon HV30
PC : i7 920, 6 GB RAM, Geforce GTS 250(1 GB), Studio 14 UC
Laptop :P7350, 4 GB RAM, Geforce 9300 GS (512 MB) |
|
| Naar boven |
|
 |
administrator Site Admin

|
Geplaatst: di 6 mei. 2008 23:19 Onderwerp: |
|
|
Beste forumbezoekers,
Het idee van Michiel Jansen om zelf aan de slag te gaan met een route generator om daarmee op een gemakkelijke wijze een leuke routekaart aan te maken, is voor mij aanleiding geweest om hem aan te bieden voorlopig het downloaden van het programma via deze website te realiseren.
Het programma is nog niet af en Michiel werkt er nog gestaag aan verder. Hij wil wel het resultaat dat er nu is graag met anderen delen en daar wil ik hem graag bij helpen om dat te realiseren.
Het Freeware programma is hier te downloaden. Michiel stelt het erg op prijs als jullie hem via dit forum laten weten wat je er van vindt.
Zodra er een andere locatie is gevonden om het programma te downloaden, zal dit o.a. bekend gemaakt worden via dit forum. _________________ Met vriendelijke groet,
Aat Eland,
webmaster AE-Video.nl
|
|
| Naar boven |
|
 |
casper

|
Geplaatst: vr 9 mei. 2008 20:02 Onderwerp: |
|
|
| casper schreef: | De link is niet goed!!!
gr,cas
 |
Inmiddels toch goed.
programma werkt.
gr
cas
 _________________ Moederbord: Intel BoxDP45SG/P45-1333 DDR3. ATX geheugen 4 GB 1333MHZ DDR3 NON-ECC CL9.
CPU INTEL Core 2 QUAD Q9550/2,83GHZ FSB133 MHZ 12 M.2xHarddisk 640 GB SATE .
DVD RW Sony RW 22X Sate Black.VGA Asus GF9600CT PCie 2.01.GB DDR3 256 Bit Active. |
|
| Naar boven |
|
 |
|