| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Mjansen
|
Geplaatst: vr 9 mei. 2008 20:27 Onderwerp: |
|
|
Ik wil nog even terugkomen op de vraag van Marten of het ook met breedbeeldopnames gebruikt kan worden.
In principe moet het niet uitmaken in welk formaat de opnames gemaakt zijn. Zelfs HD formaat zou ook moeten werken. De AVI file die gegenereerd wordt krijgt het zelfde formaat als de achtergrond BMP waarop de route getekend wordt. Als dit een screenshot is van een HD opname, zal de resulterende AVI ook in HD formaat zijn.
Ik heb dit alleen zelf nog niet kunnen uitproberen, omdat mijn camera geen HD opnames kan maken en daarbij gebruik ik zelf nog Pinacle 9.4 die volgens mij ook nog geen HD ondersteund.
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die dit al uitgeprobeerd hebben.
Michiel |
|
| Naar boven |
|
 |
Keek1

Geregistreerd op: 13-9-2006 Berichten: 1110 Woonplaats: Active Valley
|
Geplaatst: vr 9 mei. 2008 21:46 Onderwerp: |
|
|
Hallo Michiel.
Ik ben inmiddels weer thuis en zal er eens wat pogingen aan wagen.
Je hoort er nog van. _________________ Met vriendelijke groet,
Marten
Camera : Sony DCR-TRV 900, Canon HV30, Pana ZX3
PC : i7 920, 6 GB RAM, Geforce GTS 250(1 GB), Studio 14 UC
Laptop :P7350, 4 GB RAM, Geforce 9300 GS (512 MB) |
|
| Naar boven |
|
 |
Keek1

Geregistreerd op: 13-9-2006 Berichten: 1110 Woonplaats: Active Valley
|
Geplaatst: zo 11 mei. 2008 10:42 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels heb ik er een beetje mee zitten stoeien en het werkt idd. zoals jij al aangaf.
Allerlei formaten geprobeerd : 4x3, 16x9 en diverse HD formaten.
Gaat prima, er is alleen bij full HD een beperking.
Die beperking treedt al wel eerder op bij gebruikers met een lage bureaublad resolutie, nl. omdat het venster van de routegenerator zich aanpast aan de resolutie van de afbeelding, dit venster niet meer op het bureaublad past.
Omdat het venster niet scaleerbaar is/ geen schuifbalken bevat kun je niet het hele plaatje gebruiken.
Wellicht is dit in een volgende versie aan te passen. _________________ Met vriendelijke groet,
Marten
Camera : Sony DCR-TRV 900, Canon HV30, Pana ZX3
PC : i7 920, 6 GB RAM, Geforce GTS 250(1 GB), Studio 14 UC
Laptop :P7350, 4 GB RAM, Geforce 9300 GS (512 MB) |
|
| Naar boven |
|
 |
Mjansen
|
Geplaatst: di 13 mei. 2008 21:20 Onderwerp: |
|
|
Hallo Marten,
Bedankt voor het uitproberen. Goed om te horen dat het ook voor HD en andere formaten werkt.
Inderdaad, er verschijnen nog geen scrollbars bij grotere plaatjes. Ik heb dit ook nog niet nodig gehad, omdat ik zelf altijd 768x576 bitmaps gebruik voor standaard DVD's.
Ik zal dit proberen toe te voegen in een volgende versie.
Ik zal eens beginnen met het bijhouden van een lijstje met toekomstige features.
Michiel |
|
| Naar boven |
|
 |
Mjansen
|
Geplaatst: vr 16 mei. 2008 20:12 Onderwerp: Nieuwe website: www.routegenerator.net |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een nieuwe website geopend voor Route Generator:
www.routegenerator.net
De oude locatie verwijst nu door naar deze site.
De download files staan nu op SourceForge.net (een website, speciaal voor gratis open source software).
Helaas kan deze site af en toe traag zijn. Dus als ik een nieuwe versie uitbreng zal ik Aat vragen om hem ook weer op deze site te plaatsen.
Groeten,
Michiel |
|
| Naar boven |
|
 |
nobels

|
Geplaatst: ma 19 mei. 2008 20:27 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond allemaal,
Joop Woldman vroeg mij aan jullie door te geven dat op zijn website:
http://www.studio9plus.nl/lessen%20woldman/lessons%20engels/indexengels.htm
een uitleg wordt gegeven over de nu alom bekende Routegenerator in het Engels èn in het Nederlands.
m vr gr _________________ Steady as she go...
Jan
Windows Vista, Intelcore 2 Quad 4 Ghz, 2.0 GB Ram, Nvidia Geforce 9600 GT - Studio 11 en 12 Ultimate , HFX Mega 6.0.5 |
|
| Naar boven |
|
 |
administrator Site Admin

|
Geplaatst: di 20 mei. 2008 22:18 Onderwerp: |
|
|
Nobels,
Uitleg in het Engels is voor velen onder ons niet het eerste waar men aan denkt. Ik heb op mijn website ook een artikel geplaatst over de route generator en de Nederlandstalige adressen van Joop Woldman erbij gezet. Kijk hier eens.
Ook is met Michiel afgesproken dat een nieuwe versie via deze website als mirror te downloaden blijft. Hou dus af en toe de website zelf ook in de gaten. _________________ Met vriendelijke groet,
Aat Eland,
webmaster AE-Video.nl |
|
| Naar boven |
|
 |
Mjansen
|
Geplaatst: di 29 jul. 2008 20:53 Onderwerp: Route Generator v1.2 |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb zojuist een nieuwe versie (1.2) van Route Generator op mijn site gezet (www.routegenerator.net).
De belangrijkste uitbreiding is dat het voertuig icoontje nu ook meedraait met de route richting. Dit was toch even wat meer werk dan ik vantevoren had ingeschat. Er komen aardig wat uitzonderingssituaties voor. Hopelijk zijn alle manieren van routes tekenen nu afgedekt.
Ook worden animated gifs nu afgespeeld tijdens het afspelen van de route (zoals de standaard bike.gif).
Tevens verschijnen er nu scrollbars als er een grote map wordt geladen.
Verder nog een paar kleine wijzigingen (zie website voor meer details).
Ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen om ook een Nederlandse versie van de site te maken, maar ik neem aan dat jullie het zo ook wel kunnen vinden. Ik heb trouwens ook al een aantal mailtjes van niet Nederlandse gebruikers gehad, dus ik heb het niet voor niets in het Engels gedaan.
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Groeten,
Michiel
|
|
| Naar boven |
|
 |
Janzzen
|
Geplaatst: ma 22 sep. 2008 12:57 Onderwerp: |
|
|
Geweldig programma!
gebruik het momenteel voor een film en het ziet er echt fantastisch uit. Lekker simpel, je eigen autootje toevoegen (je eigen auto bijvoorbeeld zoals ik doe), route tekenen en laten renderen.
Echt top! Dankjewel, en ga zo door!
Roland. _________________
PC: AMD AM2 Athlon64 X2 4600+, 1 GB Ram, Asus 256MB PCI-Express, 2x 320GB SATA-II HD.
Camera: Panasonic NV-GS140 3-CCD DV-camera.
Software: Pinnacle Studio 12.1 Ultimate Plus-versie.
|
|
| Naar boven |
|
 |
administrator Site Admin

|
Geplaatst: di 16 jun. 2009 22:35 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels is versie 1.3 alpha van de routegenerator uit en is ook te downloaden via deze website. Verbeteringen zijn o.a. het automatisch tekenen van de route.
Kijk voor meer info op de website zelf: www.ae-video.nl. _________________ Met vriendelijke groet,
Aat Eland,
webmaster AE-Video.nl |
|
| Naar boven |
|
 |
Mjansen
|
Geplaatst: zo 30 aug. 2009 17:22 Onderwerp: Versie 1.3 |
|
|
Hallo,
Ik heb vorig weekend versie 1.3 van Route Generator uitgebracht. Een tijdje geleden had ik al een alpha versie uitgebracht, maar heb de functionaliteit nog wat uitgebreid. Deze versie bevat:
-automatische route generatie (interpolation aanvinken) (dus: klik, klik, klik, ipv sleeeep) (N.B. de route wordt pas aangelegd nadat "Draw mode" weer gedeactiveerd wordt)
-de snelheid van de geinterpoleerde route kan achteraf aangepast worden.
-undo van laatste route segment (ctrl-z)
-kiezen ander lijn type voor route (gestreept, puntjes, solide lijn, etc.)
-via edit->preferences is het nu mogelijk om een aantal instellingen voor bmp2avi te veranderen, zoals codec, frame rate en het automatisch wissen van de bmp's na het genereren van de avi (behalve het eerste en laatste frame)
Ik heb van de nieuwe versie zowel een patch als een volledige installatie online gezet. De patch bevat alleen de gewijzigde bestanden:
routegen.exe
doc/tutorial.html
Deze bestanden kunnen overschreven worden in een bestaande Route Generator map. Op deze manier blijven de toegevoegde vehicles gewoon staan en ook is de zip-file met de patch een stuk kleiner om te downloaden.
Aat heeft de zip-files ook weer als backup op de AE-Video site gezet:
zip-file met patch om bestaande versie up te daten naar 1.3:
http://www.ae-video.nl/downloads/routegen-win32-1.3-patch.zip
zip-file met volledige versie 1.3:
http://www.ae-video.nl/downloads/routegen-win32-1.3.zip
En dit is de standaard link naar de download pagina:
www.routegenerator.net/index_nl.html#download
Ik hoop dat alles naar behoren werkt en zo niet, dan hoor ik het graag
Groeten,
Michiel |
|
| Naar boven |